2013. december 19., csütörtök

Karácsonyi dekoráció flakonból és tojástartóból újrahasznosítva

Fantasztikus dolog az Internet. Végtelen sok információ vár arra, hogy felfedezd. Itt nincsenek országhatárok, nyelvet sem kell tudnod, mert as Google lefordítja neked. Persze nem mindig kapsz pontos szöveget, néha kifejezetten vicces a fordítás, de sok esetben, mint az én esetemben is, ennyi bőven elég.

Az Interneten böngészve találtam rá erre az ötletre is, ami ihlette az újrahasznosított karácsonyi flakonból készült dekorációnkat. 
Néhány éve Karácsony közeledtével a gyerekekkel együtt készítünk ajándékot a nagymamáknak és dédiknek. Idén ezt az újrahasznosított flakon dekorációt találtam ki.

Tojástartóból kivágtam a "csúcsokat" a fenyőkhöz. Fenyőnként hármat-hármat. Ezt a gyerekek lefestették. Egy "csúcsból" levágtam a felső 1,5 cm-t, amit bevagdostam. Sárgára festett csillag lett a   fák tetején. Eredetileg színes díszek is lettek volna festve a fákra, de a gyerekek megunták, így csak csillag került a tetejükre. Az összeállítás is rám maradt. 
A flakonok alját és tetejét levágtam úgy, hogy egymásba illeszhetőek legyenek. A flakon aljába flízt ragasztottam, erre ragasztottam a fát.
Foszforeszkáló festékkel pöttyöket festettem és mintalyukasztóval vágott hópelyheket ragasztottam 
 a flakon tetejének belsejébe. A mintalyukasztás előtt a papírt is befestettem a foszforeszkáló festékkel.
A pöttyözésben Dorka is a segítségemre volt néhány pötty erejéig.
A flakon tetejét beleillesztettem az aljába és kész.
Sötétben nagyon jól mutatnak a világító pöttyök és hópelyhek. Olyan jó minőségű festéket sikerült vennem, hogy hosszú órákig világít. Még reggel is.


Nincsenek megjegyzések: