2012. június 21., csütörtök

Frissítő cseresznye krémleves (recepttel)

       A nagy forróságban a gyerekeknek is alig van étvágyuk, így próbálok valami könnyűt főzni nekik.
Sok cseresznyét kaptunk, amiből lekvárt is főztem, sokat meg is ettünk, és leves is készült belőle.
Nem csak cseresznye van benne, de főleg az. Van benne még nektarin, és tízórairól megmarad alma és eper.

Hozzávalók, ahogy én csináltam:
Kb. 2 liter leveshez:
  • 40-50 dkg magozott cseresznye
  • 2 marék magozott meggy
  • 1 nektarin
  • fél alma
  • 2 szem eper (ennyi maradt :))
  • 1 pohár tejföl
  • 1 evőkanál barna cukor
  • 1 kávéskanál fahéj

A gyümölcsöket a fahéjjal és a barna cukorral megfőztem, elkevertem benne egy pohár tejfölt, majd ismét felforraltam. (Úgy tapasztaltam, hogy ha a tejföl hozzáadása után nem forralom fel újra a tejfölös levest, akkor a melegben megsavanyodik, akármilyen hamar teszem hűtőbe.) Lehűtve összeturmixoltam.
Én minden krémlevest tejföllel készítek, mert jobban szeretem a savanykás levest, mint az édesebb tejszínest.
Ambrus a krémleveseket "golyóval" (levesgyöngy) hajlandó csak megenni. Sokáig győzködtem, hogy ez a leves nem igazán lenne úgy finom. Végül rábeszéltem: málnával hajlandó volt megenni.

Nagyon kellemes savanykás leves, ami jó frissítő így a meleg napokban nem csak ebédre levesként fogyasztva :)

Nincsenek megjegyzések: