2012. június 4., hétfő

Isteni bodzavirágdzsem recepttel

       A júniusi Praktikában találtam a receptet. Az elkészítése majdnem meghiúsult, mert alig találtam bodzavirágot. A közeli kiserdőben találtam több bokrot is, de vagy már elvirágzott, vagy még nem nyílt ki. Ami jó lett volna, olyan magasan volt, hogy alig bírtam leszedni, de végül sikerült a kellő mennyiséget összeszednem.

 

Érdemes elkészíteni, mert Ambrus szavaival élve: "Isteni finom!" Tényleg az! Palacsintába, vajas kenyérre, gofrira, bármihez, amit lekvárral eszünk.


Update 2013.05.21

Mivel most van éppen szezonja a bodzának (legalábbis a virágzásának), ismét elővettem a tavalyi Praktikát, hogy elkészítsem idén is a dzsemet. Beírom ide a receptet, ha valaki nem olvassa a Praktikát, de elkészítené.

Hozzávalók:
20 db bodzavirágtányér, 30 dkg cukor, 2 citrom, 1 rúd vanília, 3 alma, 1 tasak Dr. Otker Dzsemfix Szuper (3:1), 5 dl víz

A virágokat leöblítjük és ollóval levágjuk a vastagabb szárrészeket. A megmosott citromot héjával felkarikázzuk és a virágokkal rétegezve egy tálba tesszük, ráöntjük a vizet és letakarva egy éjszakára hűtőbe tesszük. Másnap hozzáadjuk a zselésítőporral elkevert cukrot, a lereszelt almát, beletesszük a kettéhasított vanília rudat. Kevergetve felfőzzük és forrástól számítva még 5 percig főzzük. Még forrón átszűrjük és kicsi üvegekbe töltjük. Az üvegeket lezárjuk és pár percre felfordítjuk.

Nincsenek megjegyzések: