2011. október 24., hétfő

Zenélő forgó


       Mint a másodszülött gyerekek általában, Dorka is sok mindent megörökölt Ambrustól: kiságyat, járókát, ruhákat, és a zenélő forgót is. Ez utóbbi vonatos, ami nem kifejezetten csajos, ezért úgy gondoltam csinálok valami lányosabbat a vonatok helyére. Aztán a napokban rámtört az "matricafesthetnék", így összekötöttem a kellemest a hasznossal.

A pillangókat előlap fóliára festettem. Mikor megszáradtak, körbevágtam őket és vékony cérnára fűztem fel. A cérna helyére ügyelni kell, mert ha nem jó helyre fűzzük, a pillangó függőlegesen lóg. Végül a pillangókat felkötöztem a forgóra.

A 2-3 hónapos babákat lenyűgözik a mozgó dolgok, mint például a szél ringatta falevelek a fán. Az előlap fóliára festett és körbevágott motívumok könnyűek, ezért egy apró fuvallattól is mozgásba lendülnek. Nem is kell bekapcsolni a forgót, mert a baba mozgásától is meg- meglibbennek, ámulatba ejtve a csöppségeket..
Nem csak fogóra akaszthatunk ilyen légies díszeket. Fellógathatjuk őket a babakocsira, polcra, szekrényre a kiságy/járóka fölött stb. Elég ha elmegyünk mellette, máris röpködnek a pillangók.

 A pillangók a falevelekhez hasonlóan a Cser Kiadó Színes Ötletek - Üvegfestés, térbeli lakásdíszek könyvéből származnak.

Nincsenek megjegyzések: