2013. augusztus 20., kedd

Focipálya (meggyes csoki)torta recepttel

       Ambrus élete egy ideje a foci körül forog. Szinte csak focizik, gombfocizik, játékkonzolon is a FIFA játékkal játszik. Milyen tortát is kaphatna az ötödik születésnapjára, mint valamilyen focis tortát. Első ötletem focilabda torta volt. Már tavaly is azt terveztem neki sütni, de ő tűzoltó autós tortát kért, ezért azt is kapott. Idén nem volt kérdés a foci témájú torta.
Végül nem focilabda torta lett, hanem focipálya torta, mert ezt lényegesen egyszerűbb elkészíteni. A szokásos joghurtos-gyümölcsös krémes tortát akartam sütni, meg is kérdeztem Ambrust, milyen gyümölcs legyen. Erre rávágta, hogy túrós-csokis tortát kér. Felül legyen a csoki, alatta a túró. Találtam is a Neten pár jónak tűnő túrós-csokis torta receptet. Másnap a biztonság kedvéért rákérdeztem, hogy akkor túrós-csokis legyen-e. A válasz: nem, csak csokis.
Újabb Google keresés. Nem találtam meg a számomra megfelelőt, ezért magam találtam ki a krémet.

Hozzávalók:
1 csomag Dr. Oetker Eredeti Puding Étcsokoládé 
2,5 dkg margarin
2 evőkanál cukor
3 dl tej
2,5 dl habtejszín

A pudingport a tejben megfőztem, mikor elkészült, belekevertem a cukrot, a margarint, majd a habbá vert tejszínt.

A torta tésztája 6 tojásos piskóta (benne egy evőkanál meggylekvárral) kettévágva. Az alsó lapot megkentem vékonyan  meggylekvárral.

A teteje Dr. Otker Cukormáz zöldre színezve. A pálya felfestéséhez színezés előtt keveset kivettem belőle.


A marcipán figurák elkészítésére nem vállalkoztam, mert időm se nagyon lett volna rá, és nem is tudtam volna ilyen szépen megcsinálni, ezért a helyi Miaara Cukrászdából rendeltem. Természetesen a focistáknak Újpest mezben kellett lenniük.

Mondhatom, a siker nem maradt el :)

Nincsenek megjegyzések: