2013. április 8., hétfő

Tátra T5C5 villamos plüssből

       Az egyik kedvenc megrendelésem ez a villamos. Szeretem a kihívásokat, szeretek olyat alkotni, aminek minden részletét magam kell kitaláljam. Amikor nem egy adott szabásminta vagy leírás alapján készítek valamit, hanem a szabásmintát is nekem kell elkészítenem.
Nagyon élveztem a villamos elkészítésének minden egyes  munkamenetét.


Sok képet megnéztem róla, sőt élőben is egy utazás alkalmával megnéztem minden apró részletet. A megrendelő kérése az volt, hogy a villamos tartalmazza a T5C5 típus jellemvonásait: az elöl lévő fényszóró lámpák fölött vannak a féklámpák is, mint egy szemöldök, hátul pedig csak féklámpa van.

Először papíron megrajzoltam méretarányosan a villamost. A rajzolásban nagy segítségemre volt egy kép, amit a http://papirmakett.freeweb.hu oldalon találtam. Ez alapján (nyomtató híján) készítettem ezt a rajzot:


A rajzot kivágtam, ez lett a szabásminta.

A villamos kerekei, száma és vonalszáma kézzel hímeztem, az ajtókat, lámpákat pedig géppel, sűrű cikk-cakk öltéssel.
Az áramszedőt zsenília drótból hajlítottam.

  

Nincsenek megjegyzések: