2011. augusztus 28., vasárnap

Kis vakond torta

        Jó háziasszony módjára szeretek sütni-főzni. Sokszor próbálok ki új recepteket, vagy hozok létre valami újat néhány recept módosításával.

Kisfiam egy évesen még tejfehérje allergiás volt, ezért mindenképpen én akartam sütni a tortáját, hogy biztosan ne legyen benne tej semmilyen formában. Később ezt az allergiát "kinőtte", így a második születésnapjára már bátran süthettem akármilyen tortát. Nagy kedvenc volt akkoriban a katicabogár, így a tortája is katica lett. Tésztája piskóta, tölteléke joghurtos-tejszínes. A máz pillecukorból készült Tortaimado leírása szerint.

       Ambrus nemrég ünnepelte 3. születésnapját. Saját akarattal, ízléssel bíró nagyfiú lett. Focilabda tortát terveztem neki sütni, de ő kijelentette, neki kis vakond torta kell!
Hónapokig gyűjtöttem információt, néztem kis vakond torták képeit az interneten, míg végül megszületett ezek összegzéseként a saját ötlet.

 Sütöttem egy Vakondtúrás tortát. Szintén Tortaimado leírása szerint készítettem "hamis marcipánt" dióból. Ebből a bevonóból készült a fű, a virágok a kis vakond és az ásója is. Nem találtam fekete ételfestéket, az pedig, hogy széntablettával színezzem, nem igazán nyerte el a tetszésemet, ezért Noti ötletét felhasználva, ecsettel olvasztott csokival színeztem a kis vakondot, és az ásója nyelét. Igaz, nem fekete lett, de legalább nem is került a tortába széntabletta :)
A torta 5-ösre vizsgázott, az ünnepeltnek nagyon tetszett.


Nincsenek megjegyzések: