2013. május 28., kedd

Fahéjas-cukros kalács (recepttel)


       Korábban az Interneten találtam egy kelt tészta receptet, amiből gyakran készítek kakaós csigát, vagy buktát különböző töltelékekkel.
Legutóbb elszámítottam a töltelék mennyiségét, és maradt még tészta, amit már nem volt mivel megtöltenem. Kakaós csigát ez alkalommal nem akartam sütni, mert a legutóbbi két alkalommal a gyerekek nem ették, kidobni pedig mégsem akartam a tésztát. Hirtelen ötlettől vezérelve kinyújtottam, megkentem tojásfehérjével, bevágtam 3 részre, megszórtam barna cukor és fahéj keverékével, összefontam kaláccsá, megkentem tojásfehérjével és kisütöttem a buktákkal együtt.
Nagyon finom lett, a gyerekeknek is nagyon ízlett (nem sokat hagytak belőle nekem :) ), ezért azt hiszem máskor is elkészítem.

A kelt tészta receptje:
50 dkg liszt, 2,5 dkg élesztő, 7 dkg margarin, 5 dkg cukor, 2 tojás sárgája

Nincsenek megjegyzések: